Bakan Ersoy Bodrum’da konuştu… “Turizm sezonu oldukça iyi”

0
953

Kültür ve Turizm bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Cumartesi akşamı katıldığı 17. Uluslararası Bodrum Bale Festivali’nin açılışında gazetecilere yaptığı açıklamada, Bodrum Kalesi’nin tadilatıyla ilgili bu yıla yetiştirme sözünü yerine getirmenin mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.

Kale içindeki sahneyi de tamamladıklarını ifade eden Ersoy, “Burada öncelikli amacımız Bodrum’un içine o eski canlılığını getirmede bir faydamız olsun. Bu olumlu gelişmelere bir taş da biz koyalım diye düşünmüştük. Amacımıza da ulaştık. Kale içinde haftada en az iki kez organizasyon gerçekleştiriyoruz.” diye konuştu.

Doluluğun kendisini çok mutlu ettiğini belirten Ersoy, özetle şunları söyledi.

“İnşallah Bodrum Kalesi’nin ikinci kalan kısmını da Eylül’de ihalesini tamamlayıp söz verdiğimiz gibi 18 Mayıs 2020’de ikinci etabı da açarak kaledeki restorasyon çalışmasını tamamlamış olacağız ve bu gösterilere özel sektörün de katılacağı daha geniş programlar şeklinde devam edeceğiz. Bodrum merkezine eski canlılığını tekrar getireceğiz.” Zaten Bodrum’da otellerin hepsi dolu. Bu bayramda doluluklarda bir sıkıntı yaşanmayacak.”

Turizm sezonunun oldukça iyi gittiğine dikkati çeken Ersoy, turist sayısında çok ciddi artış olduğunu ifade ederek şöyle devam etti.

“Bu sene inşallah ortalamada yüzde 13 ile 15 arası turist sayısında bir artış karşılayacağız. Rakamlar öyle gösteriyor. 50 milyon hedefini aştık, aşacağız gibi gözüküyor. 51 hatta 52 milyon turist sayısını yakalayacağız gibi gözüküyor. Bizim bundan sonraki 2023’e koyduğumuz iddialı hedefimiz var, biliyorsunuz 75 milyon turist hedefimiz var. Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansıyla bu hedeflerle ilgili, çok ciddi çalışmalarımız olacak. Kasım ayı itibarıyla da bu çalışmalara yoğun şekilde başlayacağız.

Türkiye’nin global tanıtımıyla ilgili hem turist pazarlarında çeşitlemeyi ön plana çıkartacağız, hem nitelikli turiste daha yoğunlaşarak, bir tanıtım yaparak mevcut potansiyelimizi de koruyacağız. İnşallah Türkiye, 2023 hedeflerine emin adımlarla gidiyor, başaracağız.”

BODRUM BİZİM GÖZ BEBEĞİMİZ

Bodrum’un yapılaşmasından kaynaklanan, 2-3 ayla sınırlanan turizm potansiyeli bulunduğunu, ilk hedeflerinin sezonu uzatmak ve ikinci hedeflerinin de 12 aya yaymak olduğuna dikkati çeken Ersoy, bununla ilgili bütün çalışmaları yapacaklarını vurguladı.

Bodrum’da 12 ay turizm yapılabildiği takdirde çalışanların da sektörde kalmasının sağlanacağına dikkati çeken Ersoy, “Kaliteli personelin yetişmesini sağlıyorsunuz, yetişmiş kaliteli personelin de sektörde kalarak başka bir sektöre geçmesini engellemiş oluyorsunuz. Bodrum bizim gözbebeğimiz, çok önemli bir markamız ama yerelde çok önemli markamız. Onu uluslararası bir marka yapmak istiyoruz. Hak ettiği yere gelmesini istiyoruz. 2-3 aylık bir sezonla kısıtlı değil, 8 aylık, 12 aylık sezona yayılmış bir Bodrum görmek istiyoruz” Bodrum’un İstanbul gibi büyükşehirlerden göç aldığına işaret eden Ersoy, “Bodrum çok önemli bir kasaba ancak yakında kasaba olmaktan da çıkacak. Kış nüfusu da çok yüksek. Hava trafiği de onu gösteriyor zaten ama amacımız burayı sadece Türklerle sınırlamamak, yabancı turistin de olduğu çok güzel karma bir tatil merkezi haline getirmek”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen isminizi buraya giriniz